woensdag 13 maart 2013

Maart 2013 - Een nieuw seizoen!

Nieuwe ronde - nieuwe kansen!

Afgelopen jaar hebben we een slecht tuinjaar gehad. En ik moet helaas bekennen dat wijzelf daar schuldig aan zijn. We hebben de boel aardig laten versloffen en de tuin verwilderde en verwaarloosde langzamerhand.
Dit jaar begonnen we dus met een behoorlijke achterstand. En waar moet je dan beginnen....?
Frannie en ik hebben besloten om de tuin een keer voor ons - tegen betaling - te laten omspitten. Zo zijn we dan in één keer van al dat gras af, en kunnen we met de leuke dingen van het hebben van een tuintje beginnen!
En zo ziet onze tuin er 4 dagen later uit! Hier kunnen we wat mee! Er valt uiteraard nog voldoende te doen, maar we kunnen ook gaan zaaien en planten zodra het weer het toelaat. Frannie en ik zijn al naar het tuincentrum "de bosrand" geweest en hebben diverse zaden gekocht, evenals pootaardappels en plantuien. Wij zijn er dus klaar voor en hebben er zin in!
De eerste zaaibakjes staan al in de vensterbank. Sla, andijvie, snijbiet, courgette, tomaten, zwarte kool .... de zaadjes zitten in de grond. En bij goed weer kunnen we volgende week de tuinbonen en de doperwten leggen, de uien planten en nog iets later ook de aardappels poten. We gaan er een mooi jaar van maken!

1 opmerking:

  1. Hoi Annelies,

    Met veel interesse heb ik je blog gelezen! Ik heb daarom een link naar je weblog op mijn pagina gezet. Wellicht vind je het ook leuk om een linkje naar mijn blog op te nemen in jouw gedeelte "kijk ook eens naar..."

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Kees de Boon

    Twitter @keesdeboon
    http://deboon.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen