zondag 16 mei 2010

We zijn weer een stuk verder

Het lekker lange Hemelvaartweekend is weer goed gebruikt. Op Hemelvaartdag zijn Annelies en ik nog naar Oosteinde in Hillegom geweest. Leuke aardbeienplantjes voor thuis gekocht en mest voor De Tuin; verder lekker veel rondgekeken en ideetjes opgedaan (netten, tunnelkasjes, etc.).

Op vrijdag en zaterdag kwam Huig weer langs. Met hem hebben we een groot deel van het tegelpad neergelegd en de rechterkant van het hek gemaakt. We zijn eerst naar de Greveling gereden om weer nieuwe tegels te halen (25 stuks konden mooi in één keer in de bus). Ik dacht aanvankelijk dat dat veel te veel zou zijn; dat viel wel mee. We hebben er nog maar een paar over voor het nog aan te leggen terras.
Van de hekken die Frannie en ik twee weken geleden gescoord hadden, hebben we een keurige schutting gemaakt aan de rechtervoorkant van de tuin. Huig heeft nog een schuttingdeel meegenomen om daar scharnieren op te zetten: zo hebben we een mooie deur als poort naar de tuin! Aan de rechterkant van de tuin hebben we de 30x30 tegels weggehaald (wat een rommeltje: het waren wel 4 soorten tegels...). Deze kunnen we misschien nog wel gebruiken om dwarspaden te maken.

Inmiddels hebben we er ook een mooie tafel bij zodat we binnenkort ook lekker kunnen genieten na het werk. We komen steeds weer nieuwe mede-tuinders tegen en horen daar heel veel leuks van en over. Veel tips hoe je planten moet houden (tomaten moeten in de kas), moet zaaien (nooit te diep zaaien) enz. Vandaag zijn we twee keer in de tuin geweest om lekker te wandelen en te kijken hoe bij anderen de tuinbonen bloeien en zelfs de rabarber soms in bloei staat.

2 opmerkingen:

  1. Ik begin nu toch wel benieuwd te worden weer. Ben er alweer een tijdje niet geweest dus ik zal snel weer langs komen.

    Ziet ernaar uit dat er veel gebeurt!

    Groetjes,
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. onlangs heb ik een pakketje zaaigoed bij vreeken's zaden besteld. Zodra ik wat foto's van mijn eerste resultaten kan posten zet ik ze online. Je kunt nu al kijken naar mijn uitpakparty post:
    http://www.psyan.eu/greenery/uitpakparty-vreekens-zaden/

    BeantwoordenVerwijderen